lördag 3 januari 2009

Min kropp är i stor chock!!!

I går så ut satte jag min kropp för en svår chock.....jag tvingade den att stiga upp kl 6,30!!!! Ja nu är det slut på ledigheten,
Tur att det var en fredag som var första jobbardagen , för inte sjutton hade jag klarat av två dagar på raken .....tog igen det hela i morse då jag sov ända till 11,15!!!
Nästa jobbar dag är måndag sen är det ju röd dag på tisdagen! Känns bra med lite invänjning .
Värre blir det när ungarna ska upp till skolan på onsdag ! Påminde Alexander om det i dag när han tittade ut från sin grotta vid 14,30!!! Det är lugnt morsan , det är ju flera dagar till dess ! Jo pyttsan ....tonåringar har ju noll tidsuppfattning . Dom fattar inte att dagarna går fortare än blixten!
Nytt år har det blivit .....nyårslöften??? Nej inget speciellt för utom det vanliga (motionera lite , gå ner lite i vikt , sluta röka lite , stressa lite mindre , vara lite bättre mamma , shoppa mindre ....fy vad trista saker !) Kanske att jag ska lova att måla klart mitt kök (som påbörjades FÖRRA sommaren!

Just nu så stressar jag av med lite kortmakeri ............



Ha en trevlig helg!

19 kommentarer:

Nygammalt sa...

Ja nu är det jobbartider. Ska äntligen få vara ledig imorgon, yippie. Ledtråd på din fråga: kosmetik ;)

God fortsättning på det nya året!

Kram.

Bia sa...

Jäklar va´ kallt det är!
Minus 15 grader!
Burr!
Hoppas på storvinst så vi kan åka till ett varmare land.

Anonym sa...

Hej, gå upp tidigt... Ja, det kanske är bra att börja med det :)
Om två dar kommer sista hemtentan så då är det slut med julefriden... Jättesöta kort - as usual! Själv vill jag ha nya stämplar nu för det är trist med "samma" hela tiden. Har spanat på några inför alla hjärtans dag och påsk, men vi år se.
Vi hörs // Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Ja jag ser ju inte fram emot onsdagen. Nu har jag ju tur att vi har studiedag den första dagen så barnen går bara i skolan torsdag och fedag. Är väl tur för mina killar. Jag ska köra upp dem på onsdag när jag åker iväg så att de får lite träning inför torsdagen, *s*.

Kramar Ullis

Anonym sa...

Hitta på lite roligare nyårslöften som ...
-att skratta lite mer
-att umgås med vänner lite mer
-att stressa lite mindre ;-)
Då blir det mycket roligare.
Kram

Anonym sa...

Inga löften för min del. Jag håller dem i alla fall inte. Kram.

Anonym sa...

Jag har också såna där grottmänniskor hos mig som inte kan somna förrän kl.5 på morgonen!

Jag hjälper dig gärna med at röka lite mindre, hehe! Sprayning med vattenflaska när du är påväg runt hörnet...blir det bra?

Stina sa...

Söta kort!

Ja, nu blir det normaltider igen. Opp och hoppa är det som gäller!:-D Kramis

Hagbacken sa...

Å så fina kort Stina! Det där lät som alldeles för tråkiga nyårslöften....ta dem ett annat år vettja...*s*

Som sagt, nu är vardagen tillbaka för MÅNGA....

Kram Linda

Gårdsromantik sa...

Själv har jag börjat gymma hemma på morgonen - värker både här och där.

Ja hur skall det gå att stiga upp 6.30.

Här vaknar vi 11.00.

Kram Maud

Nygammalt sa...

Hi hi, ja du får akta så att du inte snurrar huvudet ur led när du går i sådana affärer framöver ;)

Sov gott!
Kram.

Birgitta sa...

Ja nu är det sissta lediga dag. Tänk vad tiden har gått fort. Skulle bara vila men det har det inte blivit så mycket av utan vi har renoverat tvättstugan men det gör inget för det vart jätte bra. Nu ska det bli skönt att gå ner och tvätta. Ha en bra fortsättning på det nya året.
Kram Björklyan

Anonym sa...

Nu börjar det bli riktigt skönt ute här hemma. Blir nog en långpromenad idag....och så pyssel förstås.
Hoppas du njuter av den sista mellandagsledigheten.
*Kram*

Stina sa...

Ja, jag har gjort en ny kopp.:-D Kramis

Änglahem sa...

Tihi....tror jag kände igen vartenda av dom där "nyårslöftena"...bäst att börja om man ska hinna bryta dom innan jan är slut.*fniss*

Var julen vimsig? Här var den faktiskt riktigt bra...pappa var pappa...iaf något så när, men nu verkar det vara stop med den perioden så nu vimsas det igen...försöker att skratta åt tokigheterna imellanåt, kan ju inte sitta och gråta hela tiden inte.

Här börjar allvaret på test imorgon, maken åter till jobbet efter 2 veckors ledigt, sedan börjar barnen på torsdag...mjukstart...Ska bli väldigt skönt när allt återgår till tråiga rutiner igen....få lite ordning på livet igen.*tihi*...kan ju inte lata sig i all evighet!*haha*

Vilket ska vi börja med?...motionen och viktminskning tror jag att jag satsar på...rökningen tar jag en annan dag*hihi*...

Ha det gott!
Kram, Ulrika

Änglahem sa...

...tråKiga rutiner....ska det ju vara...

datorn dj.....s med mig*grrr*....virussjuk!

Kram igen!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ha , ha ja det är mina takter : Ta det lugnt !!
Snart är det helg igen !
Kram/Lotta

Lilla huset på prärien sa...

Vilka fantastisk fina kort du gör! Önskar verkligen att jag hade lite tid att få sitta ned o pyssla med sådant, det verkar så himla roligt!

/ Jenny

Anonym sa...

är kroppen fortfarande i chock? :)