söndag 18 januari 2009

Ny pyssel lokal!

Just det en ny pyssel lokal är vad det ska bli!!!
Har fått kontrakt på en lokal i huset där jag bor!!! Mindre än den andra och kanske inte alls lika fin men den låg för långt bort .
Den här lokalen är i bedrövligt skick men den kommer att bli så bra och perfekt när den blir klar!
15 timmar den här helgen har jag skrapat tapeter och målarfärg ....känner mig så duktig ! Lite så där JAG KAN SJÄLV!!!
Den största utmaningen blir nog toaletten ! Skulle skrapa bort lite färg och då brakade vägarna , murbruket rann och mina tårar också ......men det ska nog fixa sig med lite hjälp.
Så nu kanske ni förstår att det blir lite mindre bloggande ett tag framöver ....men försöker titta in lite hos er emellanåt .


I morgon så har ännu ett år gått .....och jag blir ett år äldre ....nästan lika gammal som den här gamla boken!
Ha en bra vecka!

26 kommentarer:

Bia sa...

Det var väl tjugosex år du fyller imorgon?
Du är duktig du med dina projekt!
Ingen vinst?

Anonym sa...

Gud vad du är DUKTIG.
Att du bara orkar.
Grattis för imorgon :-)

Änglahem sa...

Hej Stina,

Det var väldans vad du sliter och står i.....klart du kan själv!! Det gäller bara att våga....tror jag iaf*hrmmm*...får nog tänka lite till....

Jag som nu inte skrappar, och som inte varit med dig så himla länge...pyssel lokal?! Förklaring önskas!*pls*

Men det är ju bra om du har fullt upp....ingen tid för röka då ju!!*optimisten har talat*hihi*....tänker o tänker...men sista gnuttan beslutsamhet saknas ännu. Men skam den som ger sig!

Ha det så gott! Bland lim o tapeter, målarburkar och murbruk!

Förkylningen har släppt sitt tag om dig då förstår jag...?

Många kramar, Ulrika

Änglahem sa...

Jaaahaa....bara virrpannan som är i farten, glömde ju!*suck*

Ett stort GRATTIS till dig på din dag imorgon ju!!! Hoppas den blir fin...dagen alltså.

Kram igen!

Änglahem sa...

Tihi....blir nog liiite långt för min del!!
Annars hade jag anmält mig på studs!

Kram!

Anonym sa...

Grattis på DAGEN! Vad du kan. Min man säger att gipsbruk är bäst att laga med. Han kan sånt där. Kram och lycka till med lokalen.

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis i förskott! Så kul med en ny lokal. Kommer säkert att bli så fin när du har gjort klart. Hoppas att du får hjälp med toan. Här blir det inte heller mycket bloggande just nu.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Mammariazzi!! Hihi, underbart kul:)
Men oj vad det går fort med födelsedagarna...
Och du kan ALLT!

Gårdsromantik sa...

Åh så spännande med ny lokal!

Det kommer att bli jättefint när du är klar!

Blöt massor på tapeten så går det lättare.

Kram Maud

Anonym sa...

Så kul med en pyssellokal. Jag önskar verkligen att jag va lite pyssligare ;)
Duktig är du också som fixar och trixar själv men man mår gott när man gjort något själv =)
Grattis till oss idag ;) Jag är också lika gammal som boken om inte äldre =)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

GRATTIS GRATTIS !!!!!

Skickar en massa grattis kramar till dig vännen.

Även lite renoveringskramar...hihi...det ser ut som om det kan behövas.Det kommer att bli såå fint ska du se.

Kramiz Nilla

Anonym sa...

vad kul att jag gissade rätt :) roligt för dig!! verkligen! ha en bra vecka // linda som gillar personer som vågar ta för sig och utveckla sin kreativitet för ingen kommer någonsin att göra det åt oss..

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Stort Grattis till , var det verkligen så mycket som 26 du fyllde ;-)
Hoppas du får en riktigt bra dag , utan lokalrenovering , vilket slit och igen !!
Men det kommer att bli så bra , skönt att den är i samma hus .
Många Grattiskramar/Lotta

elena cn sa...

GRATTIS!!!!!
Och tusen tack för den gooooooda tårtan!

Anonym sa...

Stort Grattis!! Hoppas du har haft det bra idag :-)
Kramar

Anonym sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!
Hoppas den har varit god.

Stina sa...

Här rivs det ser jag.
Nu har du något kul att se fram emot i alla fall du gumman:-) Kram

Lilla huset på prärien sa...

Ahh - STORT grattis från mig!! Visst finns inte förtrollningen kvar men nog är det trevligt när folk kommer ihåg en och ringer eller skickar ett kort! :) Det blir jag jämt så glad över.

Önskar dig en riktigt mysig kväll på din födelsedag!

Lyckönskningar Jenny

elena cn sa...

Hihi! jag visste att du skulle kommentera bilden. Du hade ju i alla fall ögonen öppna:) Och jag HAR hotat upp färgen lite, du var mycket blekare! Toppen av ditt huvud är ju också borta...vad mer kan du begära! Och så gjorde jag bilden mindre...

Hagbacken sa...

Hej stina-du fina! stoort grattis på den stora dagen!

Nu förstår jag inte riktigt, ska du ha lokalen för hobbyverksamhet el ska du öppna ngn sorts butik?

Hur som helst så låter det "görspännande"...

Lycka till!//Kram Linda

Hagbacken sa...

Från mig till dig inne hos mig....

Anonym sa...

Yes! Det var precis dig jag tänkte på:)

Anonym sa...

Nämen grattis i efterskott!! Hurra hurraaa!! =D
Jag mår mycket bättre nu tack=) Är lite tungandad men det går väl över snart det oxå. Vi tror att det är någon krydda som utlöste attacken. Var och lämnade blodprov idag så förhoppningsvis så får jag svar nästa vecka =)

Ha en härlig torsdag!

kram!

Moa sa...

Grattis i efterskott.. =). Så trevligt det låter med en pysslelokal.. jag får nog läsa vidare vad för pyssel som gjorded/görs i den gamla lokalen.. =).. är ju här o hälsar på för första gången och blir ju så nyfiken när du skriver om så roliga saker.. ha det gott.. Monica

Spånga lyan sa...

åh vad spännade och se hur det blir när det är färdigt, du måste visa med många bilder.
lycka till med renoveringen.
Hälsningar Kerstin

Nygammalt sa...

Grattis i efterskott!
KAN SJÄLV är en bra känsla =)
Önskar dig lycka till med din nya lokal, måste vara skönt att kunna få vara så nära.

Kram.