onsdag 7 januari 2009

Nu är man igång......

Jag undrar om jag någonsin kommer att tycka att det på något sätt känns normalt och mänskligt att stiga upp kl 6,00!!! Hur som helst så är vardagen tillbaka .........
Nu får jag börja prata strängt med mig själv , först på kvällen - NU släcker du lampan och sover ! Sen på morgonen ...- NU går du upp! Jag ska absolut inte lyssna på mig själv när jag försöker säga - Jag ska snart , ska bara läsa lite till , ska bara sova liiiite till.........Nej nu är det hårdhandskarna som gäller !

Jag har ju faktiskt en del nyårslöften som jag inte ut talat högt .....som tex att inte handla så mycket , att spara liiite pengar! Trist! Ja ja då får man väl handla lite gratis hos mamma!
Helgens "shopping" resulterade i detta ..........
Ett otroligt fint kakfat på hög fot!
Lite fler glas .....


Som om inte det var nog ! När jag kom hem så hittade jag den här söta silverkannan i min ryggsäck ....det var inte jag som hade lagt dit den! Tack mamma!
Jag undrar , har man för många stämplar när man hittar en omonterad bortglömd i skrivbordslådan som inhandlades i höstas?!!! 3 st rosa prinsess kort blev det i går kväll! (fast ni får bara se en)

Vet ni vad jag längtar efter ? SOMMAR! Jag hatar att frysa och det gör jag nu !
Jag lovar att om det bara blir sommar snart (gärna ett par månader för tidigt) så ska jag ta ungarna till stranden och bygga ett sånt här! Hur svårt kan det va???




Nu ska jag sätta mig i soffan och ha ett allvarligt samtal med mig själv om hur viktigt det är att sova för att orka gå upp på morgonen! (shit ! Nu kom jag på att Filip ligger i sin säng och tittar på film .....barn ska väl också sova?)
Ha det bra!



16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte se alla bilder. Något fel?? Kakfatet är jättefint. Jag håller med dig om att det är onormalt att gå upp 06.00 men det har jag gjort i hela mitt liv tills NU. Hääärligt att sova till man vaknar =). Kram

Anonym sa...

Pigg och hurtig idag...dööööd imorgon:)

Det där kakfatet var ett riktigt kap!! Vill ha!!!!!

Och visst ska vi bygga sandslott som det där när sommaren kommer...jag hjälper dig gärna!

Jag måste kolla om mitt barn sover...

Ullis/Leva på landet sa...

Det är väl tur att man kan shoppa så där billigt. Jättefina saker du fått. I kväll är jag rejält trött. Sitter och väntar på att jag ska en tur på fyra mil och hämta maken. Hoppas att han ringer snart så att jag kan åka.


Kram Ullis

Anonym sa...

Gulligt motiv! Kul med andra figurer än hÄnlar - även om de är riktigt fina! Själv ska jag skriva om värdegrunden och religionsämnets nya karaktär mm idag

Anonym sa...

Oj vad mycket fint du har handlat! Snäll mamma du har som smyger åt dig så fina grejer =)
Kortet är jättefint det oxå!!
Vi har lyckats vrida tillbaka dygnet till det normala men ujuj så trött jag är! *snark*

Ha en härlig dag!
Kram

Bia sa...

Åh, vilka fina saker!
Blir avund.
Får komma och nyttja dem hos dig.
Snart kalas?

www.mariante.se sa...

Kikar tillbaka in till dig så här på kvällskvisten!
Här fanns det en del att studera så jag blir nog kvar en stund!
Ha det gott!
Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Go morron!!

...host....*LER*
Vilket underbart sandslott...ja hur svårt kan det vara egentligen....hihihihi..kommer oxå gärna å hjälper till..

underbart kort!

sååå fina saker du fyndat...GRATIS!

åå du jag måste bara fråga var hittar man snöflingorna.....har frågat massvis ..men inget svar...*LER*

Kramizz Nilla

Stina sa...

Vad fint!:-)

Jaa...nu kan våren komma och värma oss lite. Sommaren hoppas jag blir underbar!:-) Kramis

Lilla huset på prärien sa...

Oj vad du har fyndat fina saker! Det var ett tag sedan jag var på loppis faktisk och på sista tiden har jag försökt att hålla mig i hasorna och inte dra hem mer prylar. Min sambo blir galen på mig!

Som jag har sagt - dina kort är jättefina!

Kram Jenny

MiaMaria sa...

Hejsan Stina!
God forts...

Låter ju toppen att handla gratis...vilka fina saker du fick med dig hem.....

Visst är det kallt och man saknar våren med lite värme...

Ha´en skön fredagskväll...glöm nu inte bort att lägga dig i tid....

MiaMaria

Änglahem sa...

Men hörrududu...Stina! Vilken lyxshopping du har där hos mor din! Så fina saker du fick med dig hem!

Tänkte på dig i fm, var ute med en väninna på låååångpromenad....under tiden hanns det med tre pinnar*hrmm*, ser väl fint och motionsenligt ut*asgarv*....hur går det för dig?

6.00...är du inte pigg då?*fniss*...min vanliga tid också...*suck* rätt svårt nu eftr jullovet när jag för första gången på tio år fått sovmorgon! är jag inte bortskämd med. Ganska härligt var det....men nu är det allvar igen.

Ha en skön helg!
Kramar, Ulrika

qvinnamittivitt sa...

Wow vilka fin prylar du hittade hos mor din -
Och visst är det så att man snabbt snabbt återigen är tillbaks till verkligheten
Kram

Anonym sa...

Hallå kompis! Vad gör du??
Går du under nu när du har slutat röka:)?

Hagbacken sa...

Å visst är det jobbigt att först behöva lägga sig då man har som roligast, och sen dessutom behöva gå upp så fruktansvärt tidigt!!

Vilka fina prylar du fick med dig hem, måste ha en snäll mamma du...*ler*

Nu hoppas jag innerligt att sommaren kommer bums, dels för att jag som du-fryser, men även för att få beskåda ditt mästerverk på stranden (som sagt, såå svårt ska det väl inte behöva vara? *s* )

Kram på dig//Linda

Anonym sa...

Jag klantade mig med kaffet förra veckan men tangentbordet klarde sig! Sitter precis och sippar på en kopp:)
Kanske dags och lägga sig snart?!