torsdag 22 januari 2009

Nobelpris och vintage....

Inte ett inlägg på flera dagar ! Nu tänker väl ni att det är klart att hon inte har tid med något bloggandet mitt uppe i renoveringen......inte sant ! Jag har inte gjort ett skit på 3 dagar ....det får bli nya tag i helgen ..........Ja fyllt år har jag ju gjort och det blev en del uppvaktande ...................i måndags hade jag med en delikat semeltårta till jobbet (bild lånad av Elena utan att be om lov.....) (om ni skulle kika in hos henne så undvik gärna att titta på tanten som håller i det fina ,,,,,,,,,,,
MATEUSFATET!!!! För det kan absolut inte vara jag ..............

Jag började mitt Mateus samlande med lila -,,,,sen blev det blått och nu är det alltså vitt! Men alla dom färgerna passar ju i hop!
Fina SIA ljusstakar fick jag av mina arbetskompisar.


Men gladast blev jag nog för den stora ♥♥sonens♥♥ present !!! Titta vilket fint silver halsband ! (dyrt var det också, tänk att han tycker att hans mamma är värd att slösas på!!!)
Fler presenter visas en annan dag.



Ett Nobelpris har jag fått av gulliga Linda....Tack så jättemycket!



Skickar den tillbaks till henne och alla som finns med i min länklista!!!
Jag har vunnit ett gäng fotostämplar på Tradera som är så fina ,så nu har jag gjort ett första försök till att göra ett vintagekort . Det blev sådär men det är bara att öva på!






Jag vet att nätet är fullt av fina vintagebilder som det bara är att skriva ut och skapa med men det är ingen sport! riktiga stämplar ska det vara (hmmm det låter som att jag ALDRIG skriver ut från nätet ....så är det ju inte riktigt för jag har dekorerat åtskilliga tändsticks askar med utskrivna vintage bilder ......

Nu ska jag ställa mig utanför badrumsdörren och hejja på sonen som står och "hibbiskrubbar" sig . I morgon så ska vi till Nacka sjukhuset och operera bort en lösbrosk bit ur armbågen (mamman är lite nervös ...gillar inte att mitt barn ska bli sövd...)
Ha det så bra!



12 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till dig så här i eftersskott. Så fina saker du fått. Gillar ditt kort skarpt. Trodde att det var en blid du kört ut från nätet. Operationen komme säkert att gå jättebra. Men man är ju nervös som mamma.

Kram Ullis

Anonym sa...

Hihi! Blir så glad när du skriver dina kommentarer:) Du är så rolig...och du hade kunnat ta båda semelbilderna!! Vadå att du är större...är inte vi minst lika stora!!(har kanske lite skev självbild)

Hoppas att läkarna skär rätt nu! Det är ARMBÅGEN inte hvudet!!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron vännen!

Grattis i efterskott!
inga dåliga presenter inte....

jo du upptejpade bilder har jag som ram i min kamera, så där kan jag faktiskt inte hjälpa dig...Tyvärr!

Kramizzz å trevlig helg!
Nilla

Bia sa...

Jag tänker på Er hela dagen!
Ta det lugnt, det är "lillen" som ska sövas inte du.
Jag ringer ikväll.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

GGGRRRAAATTTTTTIIISSS!!!!
Vilka fina presenter !!!
Semletårta mmm , är det Pallas ??
Ha ha det var som gjort för att gå in och kika på dej !!
Det kommer att gå jättebra för din son , men jag förstår din oro !
Va roliga stämplar , visste inte om att de fanns !
Varma kramar /Lotta

Anonym sa...

Grattis i efterskott! Ursnyggt halssmycke av sonen. Hoppas allt är bra med armbågen. Klart att en mamma är orolig ändå. Kramar!

Anonym sa...

Hej Stina! TACK för kommentaren. Ja, jag mår super duper i kropp och själ. Min mamma är en häxa, det bara är så :) Tänk så många som går runt och har ont, helt i onödan. Livet är för kort för att det ska vara kantrat av smärta.

När beräknar du köra igång pyssel i nya lokalen?
Kram

Anonym sa...

Å gudars så snyggt kort!

Jomen du vet jag hade med mig mobilen upp på sjukan och jag hade sååå tråkigt så jag tänkte att jag måste föreviga tråkiga ögonblick haha=)
Å va gott med semlor! Är det dags för såna snart??

ha en härlig måndag!

Kram

Birgitta sa...

GRATTIS i efterskott.
Fina presenter du fick vart lite avis.
Kram Björklyan

Änglahem sa...

Hej Stina,

Ett stort GRATTIS i efterskott!
och fina presenter fick du med. Tänk vad killar kan om dom bara vill, med tanke på det snygga halsbandet.

Hoppas att det gick bra med op för sonen!....jaaa, mamma också*tihi*.

Grattis även till Awarden! och vilket FINT kort du gjort! Milda makter vad du är duktig!

Ha en bra vecka!
Kram, Ulrika

Anonym sa...

Oj, vad smal du måste ha blivit under helgen för jag såg dig inte ens idag!!

Gick det bra med sonen??

Anonym sa...

hur går det med renoveringen??