onsdag 11 juni 2008

Avslutningsdag!

Så var det över....nu så har barnen äntligen SOMMARLOV!!!!!


Som den goda modern jag är så prioriterarjag självklart avslutningen i mina egena barns skola! Efter en låååång stund på skolgården med lååånga tal och sång så var det dax för ettorna att sjunga för oss i aulan. Ni ser väl den lilla gossen i rutig skjorta? Han är stor nu och har slutat ettan!!! Barnen sjöng vackert och självklart så grät jag en skvätt"! Inte så mycket för att mitt lilla gull stog där ,mest för att det var en liten flicka som brast i storgråt på scen och sa MIN PAPPA ÄR INTE HÄR!!!!! Lyckligtvis hade pappan bara gått lite vilse ....men jag hann svära en lång harang (mycket tyst) över föräldrar som inte fattar hur viktigt det är att komma på avslutningen!

Efter Filips avslutning (Alexander är inte så ivrig att ha med mig på avslutningen...) så stressade jag i väg till min skola där vi också hade avslutning.....men som sagt jag prioriterade mitt eget barns ,,,,,,,så den missade jag! Men lite blommor fick jag iallafall!

Självklart så överlämnade Filip presenter till fröken och fritidspersonalen.......badbomber till fritids!!! Jag köper alltid (nästan) presenter till skolpersonalen som kan ätas eller förbrukas .......så himla kul är det inte att få porslinskatter och kaffemuggar (om dom inte är vita och fina!) Har man jobbat typ i 100år så blir det rätt mycket sånt! Nä choklad ,blommor odyl. är bättre.



I Alexanders klass var det bara han och en annan kille som hade presenter till lärarna....skandal! jag är i alla fall stolt över min son som fortfarande vill ge trots att han går i åttan!

Nu är det inte många dagar att jobba.......sen är det SEMESTER!!!!!
Ha det så bra ......vi hörs snart igen!!!

7 kommentarer:

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag håller med i allt , men hur mycket choklad kan en liten fröken äta innan ho blir en alldeles för stor fröken ;-)
Men en sån där fin badbomb hade varit helt okej !!!
Ha det gott vännen och hoppas du har det lite lugnare nu !
Kram/Lotta

Bia sa...

Äntligen fanns det lite nytt på din blogg!
Jag har längtat eftersom vi aldrig ses eller pratar i telefon?!!
Alex är rätt "vaggad" klart högstadielärarna ska ha present.

Anonym sa...

Vilka fina kort du gör!=)

MiaMaria sa...

Hej!


Håller med ang presenter till fröknarna....så klart de ska ha ngt lite.....även om de går i 8.an.

Ha´det så bra!
MiaMaria

Anonym sa...

Ha nu en riktigt härlig sommar. Kram

Anonym sa...

Jag har INTE startat bloggen elenassida.blogg.se!

Stina sa...

Ja, lärarna får kämpa med så mycket så är väl värda allt tack de kan få.
Kramis gumman!