måndag 2 februari 2009

En vanlig måndag....

Nu är första dagen på den här veckan avverkad och snart är det helg igen!!!!!!!!!

Dagarna går otroligt fort (tyvärr helgerna också...)
Lokal renoveringen går såååå lååångsamt eftersom vi väntar på att byggfläktar ska ställas dit för att torka upp fukten . Lite spacklande var allt som blev i går . Så just nu övar jag mig själv på tålamod ....och det är inte så lätt för mig kan jag säga!!!!


Just nu så kör vi intensivt med skridskoåkning på jobbet ! Det är otroligt vad ungarna lär sig fort .....jag gillar verkligen att åka skridskor men mina ungar här hemma HATAR att åka ,så det är tur att jag har det jobbet jag har !!!

Jaha , hur kul känns det nu ??? Ingen kan väl ha undgått att se det hemska reportage om dom stackars fåglarna??!!
Shit asså ....jag har dunjacka , dunkappa . , duntäcke, dunkudde, ......hur kul känns det ??? Fast jag kan ju erkänna att jag inte har någon tanke på att sluta använda det jag har för jag skulle sova oerhört dåligt utan mitt täcke och jag skulle frysa i hjäl utan min dunjacka !!! Fast just nu kan jag inte tänka mig att köpa något nytt dunigt!

satt och läste igenom mitt senaste inlägg.... vilken tragisk typ jag är ! Låter ju som att jag är totalt missnöjd (förutom öronen då ...fast efter att jag skrev om dom så har jag faktiskt tittat lite kritiskt på dom också!)....så himla missnöjd är jag inte ....jag känner mig nöjd med att ha haft mina glansdagar ,,,(fast det var hemskt länge sen som jag blev jämförd med Birgitte Bardot ...ja det är faktiskt sant , har fått höra det av hur många som helst båda i Sverige och utomlands ....såja känns bra med lite skryt!)

Nu får ni ha en bra vecka ........

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag varit duktig i bubbel bemärkelse och så har jag skyllt på dig...så du vet nu när Bell är på krigsstigen:)

Och det var väl en lista på tre saker på din kropp som du är särkilt NÖJD med som du skulle beskriva. Inte det du var misnöjd med! Hehe, jag gillar att tracka dig lite:)

Anonym sa...

Bubbel bemärkelse hahaha! Nej, jag har inte fått i mig något bubbel men kanske en DUBBEL:)

Änglahem sa...

Morgon Brigit!*tihi*...har med en filmstjärna att göra....inte fy skam det inte! Jaaa hon var onekligen snygg i sin ungdom...kom på!...lever hon, hur ser hon ut idag? Totalt hjärnsläpp här känns det som.

Tålamod....tjaa det är väl en dygd i sig kanske...men den varan har inte jag heller mycket av. Trist att det skulle haka upp sig på detta vis med lokalen!

Ha en bra tisdag, Skridskoprinsessan!*fniss*
Kramar, Ulrika

Bia sa...

Eller Hjulstas Lill-Babs!
Det har du väl inte glömt?
Och alla frierier!
Pappan på bussen som friade å sin sons vägnar! :-D

Anonym sa...

Hej! Jag såg också programmet. HEMSKT! Människan är ibland grym. Skulle nån röra min Maddis-darling så....
Flagga när nästa kortträff är!!!
Kram

Anonym sa...

Hej B B! Jasså det är ditt fel att jag måste fläka ut mig på bloggen. GRRR! Ja du, dun behöver vi för att inte frysa ihjäl men...de stackars fåglarna.

Anonym sa...

Ja gud dom där stackars fåglarna! jag skulle kunna ta cheferna för dom där jäkla bolagen under armen och börja rycka näshår och hår med en pincett...hårstrå för hårstrå.
Sambon frågade mig igår om vi skulle köpa duntäcken och jag höll på att dö i en hostattack. Men på IKEAs hemsida står det att deras dun inte kommer från levande fåglar...Men är det en garanti egentligen? Dom som ger dom täckena kanske ljuger? :S

ha en härlig onsdag!

Kram!