måndag 15 december 2008

Snart ......

Snart , snart ,snart så är det jullov och jag ska vara ledig ända till 2 januari! Ni anar inte hur skönt det ska bli för nu börjar jag känna mig ordentligt sliten! Önskar bara att det kunde vara lite längre lov innan jul .....jag har inte ens lyckats få upp en julgardin!!!! Inte julstädat och inte PYNTAT!!! Förutom den här julälgen (och lite andra saker,,,,,)
Julkorten är i alla fall klara men dom har inte hittat till den röda lådan än men det är väl i morgon som det är sista dagen ?
Jag har tydligen varit lite snäll i år för det här fina paketet fick jag i dag , Nu måste jag bara hitta ett bra gömställe där jag inte hittar det före julafton.....för hur ska jag annars kunna hålla mig från att öppna det ? Erkänner......när jag var liten letade jag upp julklapparna hemma och pillade upp tejpen lite försiktigt .....så jag visste oftast vad jag skulle få i julklapp! Undrar om jag kanske vågar berätta det för mamma nu ? (hoppas att mina barn inte läser det här!!! )
Nu ska jag pyssla klart lite med julklapparna (det blir en del hemgjorda presenter till släkt och vänner .....) Men i morgon DÅ ska jag börja göra lite julfint här hemma för nu börjar det bli stressigt....Har ju inte hunnit så mycket för i helgen har det varit födelsedags firande . Är nu mamma till en 15åring (hur gick det till ? Han var ju bara 4år alldeles nyss.....)och dotter till en 85åring (fattar inte hur det gick till heller???)
Ha en trevlig vecka!

13 kommentarer:

Unknown sa...

hej läs gärna min blogg.. speciellt den sista inlägget :) skriv gärna vad du tycker.. från ditt eget perspektiv.. hih ha det bra kramar diana nementjena.blogg.se

Anonym sa...

Sluta stressa! Pyntat eller inte så blir det ju jul.

Min mormor var en sån där julklappsklämmare och snokare. Hon kunde också i vuxen ålder leta reda på paket och kika vad som fanns i. Fyyyy dig om du skulle göra det!

Anonym sa...

Hej Stina,

det var uppfinningsrikt med paketen :) Själv hade jag en mamma som gömde en del av paketen, så vi fick paket lite då och då under resten av året istället för alla på en gång..

Vad ska du hitta på för roliga pysselsaker? Jag såg en helt gudomlig t skapad adventskalender som jag tror jag ska våga mig på nästa jul, nu är det lite sent..

Apropå ingenting - har du sett ScrapEventet i april? Funderar på det. Har du andra tips på mässor som kommer i vår?

Vi höres // Linda

Bia sa...

Du ska njuta av julen på ledigheten oxå, inte tröttna för fort på allt julgitter. Lite i taget!
Bekännelse; jag är en "klämmare".
Adventspaketen är ordentligt omruskade!!!

Anonym sa...

Hoppas du får en skön ledighet!

Ett skönare liv sa...

Vad underbart me jullov !
fina bilder du har :)
kram nadja

Gunilla sa...

Visst är det skönt med långledigt. Själv är jag ledig 15 dagar.Jag jobbar som dagmamma och då har jag ju jobbet hemma hos mig.
Vilken fiffig ide med korgen det tror jag att jag skall adoptera till mina dagbarn det vore kul.
Ha en skön ledighet och en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

/Gunilla/

Anonym sa...

Å en sån söt älg!
Här åkte allt pynt (förutom granen då) upp första advent =D jag är pyntgalen och vill helst ha julpynt året om...men det vill inte smabon som är designer haha! Han tycker att jul är lite jobbigt med alla gräsliga grejer överallt ;)

Kram!

qvinnamittivitt sa...

Jag minns och jag skrattar och ler när jag läser ditt inlägg. jag var precis som dig en mästare på att öppna och tejpa ihop julklapparna. Kläderan som jag fick var redan provade och hur kul var det på julafton menmen spännande var det eller hur ?
Kram

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej vännen!

kikar in å vill ge dig en önskan om en underbar fridfull vit julhelg!

♥ GOD JUL ♥
Juliga kramar
Nilla

Anonym sa...

Jag är mamma till en 43-åring och har ingen aaaning om hur det gick till. Njut nu av din ledighet och pyssla inte ihjäl dig. Kram.

Anonym sa...

Tack för de fina ljusen!!!!!
Du får visa mig hur man stämplar så där:)
NU är det långt, härligt JUUUUUUULLOOOOOOOOOOOOOOV!!!

Bia sa...

23:46 alla gardiner uppe!
Strykningen fixad!
Mer jul, ge mig mer jul . . . .