måndag 22 december 2008

Jul i vårt hus......

Till slut blev det lite jul här hemma ......hade väl inte tänkt mig att det skulle bli så färgglatt i år men Filip tyckte absolut att tomtarna måste fram! Så snälla mamman fick gå med på det ....men nästa år . , då ska det bli lite mindre färg och mer vitt och silver !Nu är nästan allt klart . Har glömt att köpa saffran 2 dagar i rad så skorpbaket får vänta tills i morgon ....ett par sista klappar ska handlas ....ett par golv ska torkas ..
..............men sen så ska jag luta mig tillbaks och invänta Julafton! .............................

Lite knäppt egentligen att man fixar och donar och stressar så mycket ....julafton är ju bara ett par timmar ! I alla fall hemma hos oss ..vi äter snabbt för att bli klara till Kalle Anka (som ingen är speciellt roade av! ) Sen sliter vi upp klapparna ....käkar lite godis och sen åker vi hem och slänger oss i soffan! Tur att julen har fler dagar !







Det här är årets pyssliga julklapp ! Stämpel på ljus + en scrappad tändsticksask förstås!





Söta små tomtar och ängel som jag har haft sen jag var liten.





Nu vill jag önska alla en GOD JUL!!!




18 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!

Så fint du har julpyntat. Här är det ju också några tomtar framme, men inte alls lika mycket som förut.

Kramar Ullis

Bia sa...

Hå, hå har tomten redan kommit till dig också?
Två säckar med klappar?
väldans vad du varit snäll.

Jenny Oak Fae sa...

Så fint & mysigt pyntat..!

: )

Tack för din kommentar!

GOD JUL!!!

Julkram från Jenny

<3

Stina sa...

Ta det så lugnt nu gumman. Vila och ta det lugnt.;-) Kram Stina

Anonym sa...

Lyssna på dina barn!
Färg ska det vara!! Men bara om de hjälper till själva, hehe!
Fina julklappsäckar!
Tittar in till dig imorgon:)

Spånga lyan sa...

OJ OJ, vilka stora säckar med julklappar.....va spännande.
Önskar dig en rikgtig God jul och en skön ledighet.
Kram Kerstin

Anonym sa...

Ha en riktigt God Jul!!!!

Kram!

Anonym sa...

Jag tycker det är fint och mysigt med alla dina tomtar, rött och färger. Vitt kan man ju ha resten av året :-)
Hoppas ni får en jättehärlig jul!

Reginas Cottage sa...

Hi
I wish you and your family awonderful
Christmas and a Happy New Year!
Julkram fran Regina

Anonym sa...

Inget pynt kan slå din juldans haha! Vila nu och ha det så bra. Kram

Living by Milla sa...

En STOR julkram till dig!
Camilla

Anonym sa...

God Jul och Gott Nytt År!

MiaMaria sa...

Jag önskar dig detsamma Stina...en fröjdefull JUL.......

HA ´det så himla mysigt bland nära och kära......
MiaMaria

Anonym sa...

Hej Stina, inte kunde man drömma att du skulle vara så julig och pysslig. Fast å andra sidan, vem trodde att jag skulle bli lärare? Tack för julhälsning och ha en riktigt trevlig jul tillsammans med din familj.
Trent

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Njut nu Vännen , nu tar vi jul !
Julkramar i massor /Lotta

Gårdsromantik sa...

Den där tomten har jag också - den stora på stolen (är väl antik snart!)

Önskar dig en riktigt God Jul!
Kram Maud

Nygammalt sa...

Myyysigt!
Hoppas att dagen har varit bra och att du får en fortsatt trevlig julhelg.
Kram!

Sallys hus sa...

God Jul o Gott Nytt År!

Hi hi....här knorras det en hel del....vart är alla röda kulor???
Var är garntomtarna???
dem ska jag spara åt er tills ni flyttar hemifrån säger jag o skrattar...
I dag börjar julen tycker jag...hihi...hysterin är borta!
Vilket sött ljus du gjort.
Kram Katarina