söndag 7 december 2008

Andra advent!

Nu är jag tillbaks igen ....lite mindre gnällig.....
I går så tog jag med mig Filip in till stan för att gå på julmarknaden i Gamla Stan. I duggregn så trängdes vi med tusentals andra .....ett par marsipan grisar inhandlades sen var vi nöjda med det besöket .....Vi tog tunnelbanan in till Hötorget för att köpa lite blommor vilket är smart att göra på lördagar 14,55....-Kom och köp ! Halva priset....! Lite vita rosor till mig och till en kompis som fyllde år!
Efter blominköpen så försökte vi trycka oss in i affärena för lite julklapps köp .....milslånga köer och folk till förbannelse ......vi gav upp ganska så snart ! Att gå och fika var en bättre ide !! En stoooor latte och en stoooor kanelbulle....
Jag får försöka att köpa julklappar en vardag i stället --....eller kanske över nätet! Ett klick med musen sen är det klart!!!



I dag så har vi varit på adventsfika med Filips klass ! Ett litet gulligt Lucia tåg bjöd barnen på ....en ensam liten PEPPARKAKSGUBBE gick i tåget ....å vem var det?

Jo FILIP!!

Nu ska jag slänga mig i soffan ett par minuter för att samla kraft och energi för en ny vecka!

18 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl gott att ha en pepparkaksgubbe till son ;-)

Anonym sa...

Han är bra gullig som pepparkaka. Varför går ni på marknad i regn? Jag hoppade över marknaden och gick direkt på fikat =).

Vit Spets sa...

Hej!
Sitter precis här med bloggen... självklart går det bra att Du länkar - blir bara glad :)

Hhuuga har precis natta sonen efter kräksjukan som börjat - han fyller 8 år i morgon oxå har han blivit sjuk!!!
Trevlig kväll
//Siv

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken fin pepparkaksgubbe :)

Julklappar via nätet är min melodi! Funkar perfekt!

Kram Jes

Anonym sa...

Du har vunnit makraméarmbandet!!

Det var faktiskt ganska lugnt i Barkarby. Imorse var jag i Kista och där var det nästa dött. Fullt med parkering och inga köer. Jag är i princip klar med mina julklappar:)

Vilken söt pepparkaksgubbe! Det är nästan så att man vill ta en tugga!!!

Anonym sa...

My god! Jag vet ju inte ens vad jag heter!

Anonym sa...

Direktleverans imorgon såklart!

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken söt pepparkaksgubbe!!!!

Och mina renar hittar du på Åhléns.

HA´en bra vecka Stina!
MiaMaria

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken gullig pepparkaksgubbe du har. Skulle jag kunna så skulle jag skicka ner mer snö direkt till er. Vi har så det blir över. Ingen som känner för att skotta snö här något mer just nu.

Ha det bra!
Kram Ullis

Änglahem sa...

Hej Stina,

Ja usch o tvi alltså...håller med, man hinner inte somna innan klockan ringer, måndag morgon...swisch så är det fredag igen...pooff! få är helgen borta, osså börjar vi om....Vill ha mer tid per dygn, vi är många som önskat oss det av Tomten iår, får verkligen hoppas att han kan uppfylla våran önskan om 48 timmar per dygn...jo tack, pyttsan!

Men vilken söt pepparkaksgubbe du har då!! Var ju tur att någon ställde upp som denna viktiga del av Luciatåget!

Hoppas du hinner med vad du vill, behöver, och önskar få gjort denna vecka!

Kramar, Ulrika

Spånga lyan sa...

Hej
Vilken gullig pepparkaksgubbe din Filip, min Philip ska vara tomte på jul, var och inhandla en tomtedräkt i förra veckan....försökte ta kort på honom i helgen, men sonen var inte lika samarbetsvillig....en skrikande tomte på alla kort....ja ja får prova en annan dag.
Ha en jätte bra måndag
// Kerstin

Stina sa...

Åhhh...jag vill också till Gamla Stan ju.:-) Kramis gumman

Anonym sa...

Hej Stina,
lät jättemysigt! Själv pysslade jag med en kompis igår. Nu är glöggetiketterna klara. Puh! ser fram emot "jullovet" dvs baarraa en hemtenta som skall vara inne i jan. Har inte fått ämnet än men det ska handla om klassrums- dilemman så jag kommer nog att tracka Tina och c/o för att få tips på lösningar :)
Önskar dig och alla som läser här en fin vecka!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hur är det med lilla gnällmajan idag då ??
Jag känner mig smågnällig hela tiden med , e det åldern tro ??? Är man på väg in i surtants åldern ??
Usch julhandla i stan =ingen höjdare . Du som har så fint centrum , du hittar väl allt där eller Kista !!
Vi har varit i Barkaby nån gång ibland , men det är väl sådär :-(
Ha det fint nu med din söta pepparkaksgubbe !
Kram/Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej å gomorron!

julklappar över nätet helt klart ...fixar inte att gå i butiker längre...får smått panik...hihihihi...

kanelbullen ser ju minst lika god ut som pepparkakan...*LER*

ha en bra dag!
Kramiz Nilla

Birgitta sa...

Spelar ingen roll hur stora barnen blir så är dom så gulliga i sina dräkter.
Ha det så bra.
Kram Björklyan

Anonym sa...

Första gången jag kikar i din blogg. Mycket fint att titta på här.
Vilken söt pepparkaksgubbe:-)
Kram

Anonym sa...

Du har fått en liten utmärkelse av mig:) för jag gillar dig!!