söndag 2 augusti 2009

Sista semester veckan.......

ÅNGEST!!!! Bara en liten ynka vecka kvar på semestern! Nu får vi verkligen hoppas att det blir några fina soldagar den här veckan annars blir det nog ett par besök på solariumet .....

I går var vi ute i skogen och lufsade i regnet ...mysigt . Mysigare blev det när det började lysa gult lite här och var ! Som jag har längtat efter svamp . Vanligtvis brukar jag bara plocka svamp på höstarna när ormarna sover men i går gick det bra eftersom det regnade ......jag har nämligen fått för mig att ormar inte gillar regn!?
2,5 liter rensade kantareller blev det . Kanske inte en jätte skörd men jag är glad ändå ! Hade det inte börjat spöregna så hade det blivit betydligt mer.........Vi hittade inte bar kantareller ....vildhallon ....så goda och luktar himmelskt !
I dag var det en sån där "hjälpa mamma & pappa dag" .......något som jag är väldigt bra på är att hjälpa till med är att rensa deras skåp på jakt efter fynd!!!!
Den här kistan har jag förstås inte hittat i ett skåp!! Den stog i mitt gamla rum och bad mig så snällt att få följa med hem ....å jag är ju snäll så självklart fick den flytta hem till mig !
Skulle ju gärna vilja måla den vit ...men det kan man ju inte , eller hur?
Den blev perfekt till alla tusen filtar och täcken jag har!


I torsdags hade jag och Filip en heldag på TOM TITS ...jätte skoj för både honom och mig ! massor med grejjer att pilla på ....dansmattor fanns det också , så nu vill jag ha en sån ! Jätte skoj och så får man ju motion samtidigt !

Ha en trevlig vecka.....








9 kommentarer:

Linda sa...

Du verkar ha haft en bra vecka! Jag har också plockat svamp och hallon - smoothie säger jag bara..
Ha en fin dag!

Unknown sa...

Mums!! Vi plockade också svamp igår och det är ju sååå gott! Hoppas att du nu hinner njuta järnet på din sissta semester vecka! Kram Petra

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hoppas du får en riktigt skön sista vecka nu ! Du får göra kantarellmackor annars och trösta dig med !
Vem älskar inte Tom Tits , de passar alla och jämt ;-)
Love/Lotta

Bella sa...

Nej, du får INTE måla kistan. Å så mycket gott du hittat i skogen. Om jag bara vågade gå dit...Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Visst får man ångest när det snart är dags att börja jobba, men när man väl är där så är det ju ok. Tom Tits är jätte skoj ställe att vara på. Så mycket gott du har hittat i skogen.

Ha det bra!
Kram Ullis

Malin sa...

Jag ska ut i helgen och plocka rumpan av mig!!=)
Neeej måla inte kistan! Den är så fin som den är =D

Kraaam!

Stina sa...

Vad mycket härligt du hittat.:-) kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs stina!!! Japp vår senester med slut snart!! Så ångest..JAAAA!

kantareller är ju bara mumsmums ju!!!
Själv har vi vart i blånärsträsket!!!

Kramelikram Millan ♥

Nygammalt sa...

Heeeej Stina!
Vilket bus ni har varit på. Kan tänka mig att det finns något både för stor och liten.

Så generöst av dig att ta hem kistan ;-) Jättefin!

Hoppas att det har gått bra att börja jobba igen, nu är jag inne på ångestveckan...

Kram!