söndag 16 augusti 2009

Dop

I helgen har vi varit i Enköping för att gå på dop. Det var min äldsta (ja , asså hon är inte gammal men är den av alla mina vänner som jag har känt längst)väns dotter som skulle döpa sitt lilla barn,.Ett jättefint dop med en stört skön präst , inte en sån där som mal på ...blablablablabla bla .....det var tom så Filip orkade lyssna på honom! Som vanligt så rann tårarna oavbrutet ner på mina kinder ....... Dop present
Självklart så blev det en Bukowski !

Klart att min vän (mormorn) måste få en liten gåva också!
Efter dopet så åkte vi hem till min väns fantastiska hus för mat och tårta i trädgården ! Det var en väldigt trevlig dag och vi ville aldrig åka hem (......självklart stannade vi kvar till middag också)
Jag fotade en del i hennes fina hus ...det ska ni få se en annan dag!
Nu måste jag sova för i morgon är det ju jobbardag igen!
Ha det bra!
p.s den stora sonen har kommit hem igen så nu är allt som vanligt igen .......



13 kommentarer:

Linda sa...

Trevligt!!

Bia sa...

Kul med dop. Men grina, nä det skulle nog inte jag göra.
Men urgullig kanin!

elena cn sa...

Nästa helg blir det både dop och bröllop i Eskilstuna för mig. Jag tror att jag får äran att fotografera och DÅ kan man inte hålla på att tjuta. Mycket fint kort du hade gjort...jag tror minnsan att det blir ett köpekort till dopet. Bröllopskortet har jag ju redan gjort hos dig:)

elena cn sa...

Ska på båttur på torsdag...kanske att jag skulle kunna titta förbi på onsdagen?? Kanske...

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Mysigt med dop...på vårt så brast jag i tårar..prästen, som var kanon, lyckades trycka just på en punkt...precis som om hon visste vad jag tänkte o kände...lite pinsamt var det allt;)


♥Kram Millan ♥

Minna sa...

Tack för att ni kom och för en underbart fin present till lilla Molly.
Jag lovar att hon bara kommer få titta på den där den hänger uppe på hyllan ;)
Du grät ingenting jämfört med den flod av lyckotårar som rann nedför mina kinder! :P
Det var jättekul att ni kom så jag fick träffa dej, Boban och Filip också.

Minna sa...

Tack för att ni kom och för en underbart fin present till lilla Molly.
Jag lovar att hon bara kommer få titta på den där den hänger uppe på hyllan ;)
Du grät ingenting jämfört med den flod av lyckotårar som rann nedför mina kinder! :P
Det var jättekul att ni kom så jag fick träffa dej, Boban och Filip också.

Unknown sa...

Men det låter som ett jätte vackert dop!! Kaninen är ju super söt. Självklart får du länka mig, det blir jag bara glad över! Nu är det dags för mig att kila och jobba lite. Ha en fin dag! Kram Petra

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Skönt att allt är som vanligt igen , jag hade oxå min yngsta som bort i fem veckor i sommar . Hu så jag längtade .
Vilka fina kort du gör !!!!!!
kramisar /Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

åå så fin present du hade med dej till lillan & även till mormorn...

Visst är det mysigt med dop...jag är av den lipiga personen oxå...hihihi..lipar för allt.

Fina kort du gjort!

Kram nilla

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack för hälsning!!
~~ Kram ♥ Millan~~

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att få gå på dop. Så mycket fint du har gjort. Hoppas att du njuter åt helgen.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Louise sa...

Riktigt fin blogg du har och doppresenten var riktigt fin!
Malou är här hos mig i Stockholm nu och hon hälsar.