onsdag 29 juli 2009

Nu är det lite tomt här hemma.......

Det blir inte mycket bloggande av ....,
All min energi går åt till att hjälpa mina föräldrar så gott jag kan , pappa försvinner mer och mer från verkligheten . Hemtjänsten hjälper till så mycket det går men han är inte speciellt mottaglig för hjälp utifrån . Men nu verkar vi ha fixat en vårdplats till slutet av augusti så att vi (främst mamma) får lite vila . Fy fan för att bli gammal !!!!

Tomt , ja det är precis vad det är här (i alla fall nästan) ...i söndags satte jag min "lilla" son på flyget till farmor & farfar...(Serbien)..Han ska stanna där till 12 augusti . Det tog lång tid att besluta sig för att han skulle få åka ensam men kände till slut att han måste få lite semester ...Resan gick bra men shit vad nervös jag var innan jag visste att han var framme . Men nu är han där och allt är bra . Han klagar lite på värmen (40grader) ...men jag skulle gärna ha lite av den värmen för vädret här är ju skit!!!



Han skulle strypa mig om han visste att jag la ut det här fotot ...men jag tar risken för han är ju 300 mil bort!


I går så fixade jag lite i mammas trädgård som har fått på tok för lite uppmärksamhet den här sommaren.




Men blommar gör det i alla fall för fullt och om man tar lite närbilder så syns ju inte allt ogräs ...


Klippa gräset skulle jag göra ...flyttade på gräsklipparen och vad låg under ? Jo dom här typerna ...fasiken vad jag skrek för i mina ögon så var det förstås en orm som låg där ...med en mask bredvid sig ! Tänk så fel det kan bli med livlig fantasi .....




Annars händer inte så mycket här . Städar , fixar , rensar , möblerar om och SHOPPAR.....vad får ni se när jag orkar fota !
Nu ska jag och Filip sova för i morgon ska vi göra något skoj , vi ska åka till TOMTIT!
Ha det bra i sommar Sverige !!!




5 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Jobbigt att skicka i väg barnen så där, men han får det säkert jättebra. Hoppas att det blir bättre för din mamma när din pappa får flytta. Är ju inte Himlaspelet längre i Gropen. De senaste åren har det varit en variant på det i Sveasalen och den har verkligen blivit uppskattad.

Kramar Ullis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

oj ja jag kan tänka mig att du var nervös för att skicka pojken på flyg själv.Är ju superduper nervös bara mina ska åka tåg 5-6 mil...hihihi...så dum man är.tror inte dom klarar nått....
Ja här pysslas det mellan varven...*LER*
Idag blir det väl en heldag skulle jag tro.regnet strilar så skönt ute...men jag vill ha sommar nu när maken har semester...

Hoppas allt löser sig för din pappa.måste vara jobbigt & se sina föräldrar förändras.Dom ska ju liksom finnas där för en...som det alltid har varit.

Kramizz Nilla

Jenny Oak Fae sa...

Tack för din gulliga kommentar!

: )

Vilken äcklig snigel...min mamma går ut varje kväll med ficklampa och klipper sniglarna på mitten...

KRAM, Jenny

<3

www.metrobloggen.se/lararen sa...

Jag avundas dig inte. Dagen då min mamma blir dålig vill jag inte vara med om. Hoppas hon aldrig blir det utan får vara frisk.

Pratade med en god vän som är socialchef. Han sa att man kan få det man önskar som gammal - OM man betalar vill säga.. Jag vill ha med min hund om jag ska in på nåt hem - då frågade han mig "Jaha, och vem tror du ska gå ut med den? Du får betala för det". Slag i ansiktet. Men han har ju tyvärr rätt tror jag. Ska jag inte få ha med min hund sen? Sjukt samhälle.

Vad betalar vi skatt för i X antal arbetande år? Nej du Stina, hellre dör jag i planet på väg till Gran C eller Australien.

Tänker på dig. Kram Linda

Living by Milla sa...

Hej!
Hoppas allt löser sig till det bästa för dina föräldrar.Skönt att resan gick bra för sonen..pirrigt var väl bara förnamnet.:)

Kram på dig!
Camilla