fredag 3 juli 2009

Premiär!!!

Första inlägget på min nya DATOR!!! Hårdisken är räddad från den gamla och jag har fått en ny laptop....den gamla hårdisken ska kopieras över tids nog!
Vilket väder vi har haft ....nästan på gränsen till för varmt . Vi har legat på stranden (och i vattnet ) och slöat i flera dagar . Faktiskt så var det riktigt skönt att vakna till ljudet av smattrande regn mot fönstret i morse .

Jag vet inte om det har varit den tryckande värmen som har gjort att jag har glömt kameran hemma varenda dag.....hade tex gärna velat ta lite kort på våran Grönalunds dag . Skulle varit kul att visa ett kort på när jag åkte fritt fall !!!! nu ljög jag ..ALDRIG att jag skulle åka något så livsfarligt! Kvasten är min favorit ! Lagom läbbigt . Saker som går runt åker jag INTE , då spyr jag garanterat.
Något annat som jag gärna hade velat visa var vårt besök på RosenhillMunsö. En mycket bohemisk gård med mysigt fik och fin butik. Ni som inte varit där ...åk dit!!!

I kväll har jag i allafall haft kameran med mig men då glömde jag att fota ...förutom två ynka kort !! Vi tog en tur till mysiga Sigtuna för att äta middag....en otroligt söt liten stad !



Ha ha ha ...man skulle kunna tro att dom här två inte känner varandra men det är faktiskt far och son!!!
Semestern fortsätter och jag njuter så gott det går , tyvärr så har min pappa blivit mycket sämre (alzaimers)så mycket av min tid går åt att hjälpa honom och mamma . Men han har ju tagit hand om mig hela sitt liv så nu är det dax för mig att ta hand om honom!
Så därför blir det korta utflykter den här sommaren och tyvärr inget Serbien ....men vad då ,huset står ju kvar där ....nästa sommar kanske....
Ha det så skönt i det något svalare vädret!

8 kommentarer:

Bia sa...

Ja, det är bra att du tränar på pappsen. Jag är ju lite äldre än dig så du får ta hand om mig senare i livet. Förresten så tar du ju hand om mig redan nu.
Tack för trevlig fikastund.

Ullis/Leva på landet sa...

Visst har vi haft varmt. Trodde att det skulle bli regn idag men det har varit fint idag med. Skönt med små korta turer också.

Helgkramar Ullis

Bella sa...

Nu kan man tänka igen. Min hjärna strejkade i värmen. Jag orkade inte fota eller skriva. Ha det bra. Kram

elena cn sa...

Jag har inte heller tagit så många kort. Nä, sol och bade kräver sin koncentration.
Nu har jag skickat iväg en tre-sidig reflektion till vår kära rektor. Fyyy, vad trött jag är!! Men imorgon bär det iväg på riktig semester UTAN barn (och man), hehe!!!
Ha det så gott!!

Linda sa...

Grattis till datorn!!
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Go kväll!
tack för din söta hälsning!!
Ser såå mysigt ut!! Så kul med en ny data..skulle jag behöva!!!
Tråkigt med din far..förstår det är jobbigt!Glöminte ta hand om dig själv med bara!

HA EN HÄRLIG VECKA!!
~~♥Kramelikram Millan♥~~

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!

visst var husvagnen mysig....VILL HA !!!!..vi har nyss köpt en husvagn så nu ska här shabbas...hihihihi..

ja du min kondis vagn har maken fyllt med div byggmaterial, målarburkar & dyligt.....grrr...
Men vi har inget förråd att stoppa in det i så så fick det bli en tid...
Hoppas att kunna köpa en liten friggebod nästa sommar som jag ska inreda som kondis.... *LER*

Härligt med en ny dator...här skulle det oxå behövas..bara väntar på att denna ska rasa....

Vilken tur att din pappa har just dej till dotter som hjälper honom så..men jag förstår att det är jobbigt både fysiskt & psykiskt...
glöm inte att ta hand om dej själv oxå i mellan varven....

Härlig utflykt ni haft!

Kramizzz Nilla

Jenny Oak Fae sa...

TACK snälla för din kommentar!

: )

Önskar dig en fin ny vecka, med LAGOM väder...

; )

KRAM, Jenny

<3