lördag 18 juli 2009

Pausen tillfälligt slut....

Hejsan Svejsan!
Nu har jag pausat ett par dagar och fått nya bloggkrafter!!!
Vad har jag nu gjort under min lilla paus ?? Jag ska bara skriva om det roliga ......en del pysslande har det blivit (bra terapi så att man glömmer bort att tänka på det som inte är så kul just nu...)
Grannen fyllde 80år i onsdags och det firade vi med en hejdundrande fest (så då kanske ni förstår vad jag gjorde i torsdags?? Ja just det ingenting....)
Självklart så gjorde jag ett kort till henne!
I söndags fyllde min "bebis" 9år!! Inte klokt vad tiden går .....barnen blir äldre ..mamman blir också äldre HJÄLP!!!!





Födelsedagen firades på Heron City där vi spelade bowling (jag vann första serien #stolt# )
Sen roade sig ungarna (och pappan) med alla spel som slukar pengar ....själv så kollade jag runt lite på Hemtex ....(som iof också slukar mina pengar ...) God mat åt vi också!



I DAG HAR JAG VARIT PÅ TURIST RESA TILL ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

HAMMARBY SJÖSTAD!


Pendeltåg och tvärbana sen känns det som att man har hamnat utomlands !!!
Så nära stan men så annorlunda och fint!







Kompisen Bia och jag var och hälsade på vår vän och kollega som har flyttat till denna lilla vackra "stad" !




Visst ser jag ut som en riktig turist!???

När det var dax att åka hem så tog vi båten till söder!
Promenerade i solskenet till Skanstull . Det kändes som en riktig turist dag!

I morgon ska det tydligen regna (det har börjat lite smått redan i kväll) då ska jag ta och städa lite , måla panelen i köket , skrapa badrumsfönstret , möblera om lite ....eller läsa en bok !
Vi får se vad det blir!

Ha det så bra!

10 kommentarer:

elena cn sa...

Läs en bok tycker jag!!
I morgon ska jag tvätta och packa för på måndag drar vi!!!!
vad trevligt ni hade det hos Ulla! Blir lite avis för här hemma stod jag och strök kläder...hur kul är det?:(

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

halojs där...så mysigt ni haft det o födelsedags barn med!!! Grattis!!!Heron city var ju ett sååå kul ställe ju!!!

Fina kort du tillerkat !!!ja det är ju riktigt pysselväer nu!!!
Hhar bakat o fixat!!!

Hoppas allt är väl med dig!!!!ha det nu så gott så hörs vi snart igen!!!

kramisar millisa♥

Bia sa...

Vi hade en härlig turistdag. Synd att vi inte vann något, turistkassan behöver fyllas på.
Jag får fynda på RK i Skinnskatteberg.
Städa lagom mycket!

ulla sa...

Tack för hjälpen med bokhyllan. Idag har jag fixat som bara den. Massor av prylar och böcker som bytt plats :-) Tur att det är lite multet ibland.
Välkommen att turista här igen.

Anonym sa...

Härliga bilder Stina! Ja, H.Sjöstad är trevligt att strosa i. Provade du deras delikatessbutik?? Kommer inte ihåg vad den heter, men de har görgoa´ saker där.
Sen kan jag tipsa om Adidas outlet som ligger där, om du inte redan varit där?
Ha en fin dag! Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med lite kalasande i olika åldrar. Hoppas att du hittade roliga saker när du shoppade. Låter skönast att läsa en bok tycker jag.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Åsa/asamia sa...

Vilken mysig utflykt! Jag har själv aldrig varit där, men min mamma och pappa besöker ofta Hammarby sjöstad när de är i stan....de gillar att strosa där.

Malin sa...

Ojoj vad du har hunnit med en masssa! Och ett jättefint kort =D
Vad roligt med en spelhall! Jag är barnsligt förtjust i såna och gör förmodligen av med alldeles för mycket pengar på sånt *hihi*

Ha en härlig helg!

Kram!

Nygammalt sa...

Vad härligt med lite sightseeing! Finns så mkt fint i vår stad att se. Gäller bara att ta för sig.

Grattis till din vinst också! =)

Vad glad din granne måste ha blivit över det fina kortet. Det är så skönt att pyssla ibland, för man släpper verkligen alla bekymmer.

Må så gott!
Kram.

Bella sa...

Jag älskar att leka turist helst på Söder. Vad gjorde vi utan Hemtex?! Jag har förstått att Ulla bor väldigt fint. Kram.