torsdag 17 september 2009

En kul dag!

I dag har jag varit på ett jätte roligt studie besök på Sveriges television!
Vi blev guidade runt i TV studierna (barnen var mest intresserade av Bolibompa studion ...)

Det här är den största studien , hundratals strålkastare hängde i taket ,.Maffigt.
Sportstudion va kul att se . Ungarna fick sitta i Lilla sportspegel trappan ,då passade jag och en kollega på att snoka runt lite och hittade fotbollsstudion ....utan att någon såg så passade kollegan på att provsitta Glenn Strömbergs stol (självklart så fotade jag men vill inte visa bilden utan att be henne om lov...)

Vi fick även göra ett besök i kostym förrådet ...jisses vad mycket olika kläder det fanns , det fanns även en gammal bekant.............

En pensionerad Björne ! Stackarn han är så gammal att han måste sitta i rullstol!

Till slut så var det dax för det som ungarna väntade på!

Bolibompa studion var så häftig ! Skulle gärna vilja jobba där ett litet tag!


Kolla! En hemlig gäst kom ut från Hemliga Gästen dörren!
Det var verkligen ett kul besök så du som jobbar i skolan boka ett besök på Svt!
Nu ska jag packa för i morgon är det dax för den årliga svamphelgen med tjejerna!
Svamp & Vin!
Ha en trevlig helg!



4 kommentarer:

smilla sa...

Vilken lycka att få besöka bolibompa studion. Min son hade jublat =)

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få göra ett sådant besök. Lite omväxlande mot det vanliga.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Bella sa...

Oj, det måste varit jättekul!

elena cn sa...

Tack för en mycket trevlig helg! Mmmm, den där inlaggda paprikan var MYCET god!!!