söndag 17 maj 2009

Grattis Norge!

Visst var det väl rätt låt som vann? Gullig kille och gullig låt!

Ja det blir långa bloggpausar för min del ....har tusen andra saker att göra plus att min egen dator fortfarande är sten död ! har inte riktigt haft tid medatt fixa den. Lånar Filips en stund varje kväll och det räcker faktiskt för mig just nu .
Vilket härligt väder vi har haft i dag men tro inte att jag har legat och latat mig i solen !
Morgonen började med ett besök på en bakluckeloppis . Efter ett varv så hade jag två proppfulla kassar och skulle säkert ha haft två till om jag hade gått ett varv till men jag hejdade mig .....man ska ju få plats med allt också!
Efter det var det dags att hjälpa en flyttande kompis att rensa hennes källare ....tänk vad mycket man sparar(borde rensa min egen snart)Ett fint litet skåp släpade jag hem , slitet och skruttigt ...men med mina "vitaögon" så såg jag precis hur fint det kommer att bli!
Ska fota en före och efter sen.

Sen blev det en stund i lokalen . Fantastisk uppfinning det där med element spray!
Nu börjar det verkligen bli klart , golv är lagt , så gott som allt är målat så nu har vi burit in lite möbler och börjat och små piffat ! Jätteskoj !!!

En del kort hinner jag med emellan varven .....


Det här har jag skickat till min vän som har blivit mormor!
GRATTIS MADELEINE!!!!
Nu får ni alla ha det så bra ....snart så dyker jag upp igen!



8 kommentarer:

Nygammalt sa...

Ja grattis till Norge, tycker att vi fick oförskämt låga poäng. Men tyckte inte heller att tekniken var lika bra som här hemma i Sverige.

Härligt att det går så bra i er lokal. Och du är så himla duktig med dina fina kort. Ska själv börja göra ett scrapbookingbok i present, och jag känner verklgien hur svårt det är....hjäääälp

Kram.

Bia sa...

Härligt med ett inlägg igen.
Vi ses ju sååååå sällan!
Tur att jag inte var med på loppisen, då hade det blivit ett stort hål i plånboken.

elena cn sa...

Hihi, visst var han söt! Jag lyssnade precis på´n:)
Snygga krukor/kronor!! De kom väl inte från loppisen???

Längar till invigningen!

Maria sa...

Vad pysslig du är och vad fint det blir :-)

Må så gott !

Bella sa...

Mormorskortet var bara sååå fint. Visst vann rätt låt.

Spånga lyan sa...

Hej
var du på bakluckeloppisen i Vällingby?
Vi var där och vi hade också massa saker med oss hem.
men oj oj vad kul det är med loppisar...*ler*
Hälsningar Kerstin

Ullis/Leva på landet sa...

Det blir inte så mycket datortid här heller. Det går i perioder. Så skönt att det börjar bli klart i lokalen nu så att du kan köra igång.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallå goa scrappar stina..Det var längesen nu!!! Allt väl med dig...Sugen på att blogga , kanske tar upp det igen ..men så länge ute på en liten nostalgi runda!!! Mysigt att hälsa på din fina blogg igen...Kramar mamma millan