fredag 27 mars 2009

Vårtecken?!

Fullt med vackra bildet på vårtecken visas i alla bloggar ...snödroppar , krokusar och vide knoppar!
I min värld så är vårteckena helt andra ,,,(som ni INTE får se på bild..)
*Snorig näsa (i en hel vecka ...)
*Skitiga fönster .
*Grustag i hallen .
*Damm , damm och damm!
Har knappt varit utanför dörren på en hel vecka så några andra vårtecken har jag då inte sett !
I går kväll så snöt jag mig ordentligt , spraya lite nässpray och tog en alvedon...varför?
Jo ,det var VIP kväll i våran fina inredningsaffär i centrum .
Det bjöds på champis och snittar ,sen var det ju meningen att man skulle handla också . Dom blev inte rika på mig i går (jag ska bespara er gnället om min ekonomiska situation ...elräkning 4700, men det ska jag som sagt var inte skriva om !)
Självklart så handlade jag ju liiiite . Fint "armband" till ljuset (sånna måste man ju kunna göra själv , eller hur Elena?



Den här lilla söta kycklingen satt och pep så ynkligt i ett hörn ..-Ta med mig hem SNÄLLA!

Å jag är ju jättesnäll!


En del kort har det blivit mellan snytningarna ......................




Apropå vårtecken så kan jag meddela att i skrivande stund så snöar det här i Stockholm !
Imorgon så ska Filip spela 3 fotbollsmatcher ute ! Herregud vi kommer att frysa ihjäl.
Jag får stå på sidan och tjoa och tjimma för att hålla värmen (med risk för att sonen kommer att skämmas över sin mor)

HA EN TREVLIG HELG!!!

14 kommentarer:

Anonym sa...

Neeeeeeeeeeeeeej! Nu snöar det!!

Anonym sa...

Jomen, det var tre bilder på dina kort då...nu är det mer bilder och text också:) ska läsa vad du har skrivit! Konstigt...

Anonym sa...

Yes! Sånna kan vi göra hur lätt som helst...visa mig bara hur de ser ut så klurar jag ut en beskrivning:)
Den där kycklingen skulle jag också ha tagit hem, stackarn ser ju alldeles tilltufasad ut.

Bia sa...

Klä på dig ordentligt när du står vid sidan av fotbollsplan!
Jag åker till E-tuna idag, lördag.

Bella sa...

Tjoa inte för länge! Mina vårtecken påminner om dina utom förkylningen.

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du mår bättre. Underbara kort. Vilken inredningsaffär var du och gottade dig i. Har varit runt i massor av trevliga affärer och skaffat mig massor av inspiration. Vad var det för väder ni bjöd på i fredags? Här kom det samtidigt 1 dm snö. Tur att man åkte härifrån för det var ju helt ok hos er idag och i går.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

elena cn sa...

Lite friskare nu?? Du vet att du har en ung och snygg vikarie som barnen bara äääälskar!

Nygammalt sa...

Ja tyvärr har jag dålig utsikt från mitt fönster nuförtiden också. Men snön verkar jag ha försvunnit för denna gången iaf.

Fina saker du handlade. Jag har inte heller möjlighet att handla så mkt, dels pga ekonomi men främst pga av det ytterst begränsade utrymme jag har här hemma. Men det kliar lätt i fingrarna...

Hoppas du mår bättre nu.
Kram.

Living by Milla sa...

Hej på dig snorfia!

Vilken envis basilusk du har dragit på dig.. bli frisk nu så du kan njuta av våren. Det snöade här med i fredags, på sonens födelsedag. Han blev helt förskräckt för han fyller ju på VÅREN!=)

Kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej hej!

här tampas vi med underbara elräkningar oxå...huvva..men det är bara att bita ihop.
Vi satte in värmepump för att det skulle vara så billigt å bra....ingetdera kan jag säga.... :-(

Fina kort du gjort igen!

Lite nya fina inköp oxå...gulligt!

Kramizz Nilla

elena cn sa...

Du är uppe tidigt och säkert har du redan åkt iväg på mässan! Vi ses där!!

linda sa...

Var du på mässan? Träffade gulliga Bia + syster!!

Malin sa...

Vilka härliga kort! Och så söt kycklingen är =D

ha en härlig söndag!

Kram!

elena cn sa...

Nu är det dags att hoa lite gran´. Hooohooooo!
Du kan väl visa vad du köpte på mässan:)